Salgsbetingelser for Gaveverket AS
1. Generelt
Disse salgs- og fraktvilkårene gjelder for alle kjøp gjort gjennom Gaveverket AS sin nettbutikk (heretter «Gaveverket»), uavhengig av om kjøpet er til deg selv eller en tredjepart som mottaker. Ved å gjennomføre et kjøp hos oss, aksepterer du våre salgs- og fraktvilkår.
Organisasjonsnummer: 833897802
Adresse: Veelsmyra 41A, 1634 Gamle Fredrikstad, Norge
E-post: [email protected]
Telefon: +47 413 17 556 / +47 951 81 485
Avtalen består av disse salgsbetingelsene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen.
2. Kjøp og Betaling
2.1 Kjøpsavtale
Kjøpsavtalen inngås mellom Gaveverket og kjøperen (heretter «Kjøper»). Levering skjer ofte direkte til en tredjepart (heretter «Mottaker»), som ikke er part i avtalen. Ved reklamasjon, angrerett eller spørsmål forholder vi oss alltid til Kjøper.
For rask behandling ber vi om at ordrenummer oppgis i all korrespondanse.
2.2 Betalingsvilkår
Kjøper må akseptere Gaveverkets salgs- og fraktvilkår før betaling finner sted. Betaling håndteres av Nets Branch Norway (en del av Nexi Group) på vegne av Gaveverket. Nets sine egne vilkår må godtas ved utsjekk i nettbutikken.
Vi tilbyr følgende betalingsalternativer:
- Kortbetaling (Visa, Mastercard)
- Vipps
- Klarna
Alle betalinger håndteres sikkert i samarbeid med våre betalingspartnere.
Betalingstidspunkt:
Gaveverket kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Gaveverket reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
3. Priser og Leveringsbetingelser
3.1 Priser
Alle priser oppgis i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) der det er aktuelt. Prisene kan endres uten varsel, men slike endringer påvirker ikke allerede bekreftede bestillinger.
3.2 Fraktalternativer og Levering
Fraktalternativer velges i utsjekk, og pris avhenger av valgt leveringsmetode. Vi samarbeider med Bring og Helt Hjem for å tilby fleksible og pålitelige leveringsalternativer.
- Pakke i postkasse / Pose på døren (Posten): Pakken leveres direkte i postkasse eller som pose på døren.
- Pakke til dør/hentested (Helt Hjem): Leveres utenfor døren, eller ved nærmeste utleveringssted.
- Pakke til hentested (Posten): Hent pakken på nærmeste Post i Butikk, postkontor eller pakkeboks.
- Pakke levert hjem (Posten): Levering direkte på mottakerens adresse.
Gratis frakt ved kjøp over kr. 1499,-.
Ved kjøp over kr 1.499,- tilbyr Gaveverket AS gratis frakt tilsvarende det rimeligste fraktalternativet. Dette vil normalt være «Helt Hjem». Dersom du velger et annet fraktalternativ, vil du motta en tilsvarende reduksjon i fraktkostnaden.
Normal leveringstid er 1–5 virkedager. I avsidesliggende områder kan levering ta lenger tid. Ekstreme værforhold eller force majeure kan også forsinke leveransen.
3.2.1 Levering til tredjepart (Mottaker)
Kjøper er ansvarlig for at Mottaker befinner seg på adressen oppgitt i bestillingen.
Det er Kjøpers ansvar å gi korrekte leveringsopplysninger, inkludert dørnummer, leilighetsnummer eller etasje der det er relevant.
Mottaker varsles med SMS før levering. Varselet inneholder ikke informasjon om Kjøper eller pakkens innhold.
Dersom levering ikke kan gjennomføres grunnet feil opplysninger eller utilgjengelighet, må Kjøper dekke eventuelle tilleggskostnader.
3.2.2 Levering til institusjoner eller adresser med adgangskontroll
Ved levering til kontorer, sykehus, institusjoner eller lignende adresser leveres gaven til resepsjon, lobby eller vaktsentral. Personalet på stedet er ansvarlig for videreformidling til Mottaker.
Vi anbefaler å inkludere avdeling, romnummer eller annen detaljert informasjon i adressefeltet.
3.2.3 Temperatursensitive produkter
Konfekt kan ta skade av varme eller frost. Kjøper er ansvarlig for å velge en passende leveringsmetode som sikrer rask henting og hensyn til temperatur, for eksempel hjemlevering eller til hentested, ved høye eller lave utendørstemperaturer.
Gaveverket dekker ikke skader forårsaket av frost, smelting, kondens, lekkasjer eller forringelse av produkter som blir liggende for lenge i postkasse, uisolert pakkeskap eller på dør.
4. Angrerett og Retur
4.1 Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen, i henhold til angrerettloven. For å benytte angreretten, må du gi oss skriftlig beskjed. Varen må returneres i samme stand som ved mottak. Returfrakt dekkes av Kjøper med mindre annet er avtalt.
Unntak:
Av hensyn til hygiene og kvalitet gjelder angreretten ikke for næringsmidler og andre varer som raskt kan forringes eller bli uegnet for salg. Dette omfatter blant annet sjokolade, konfekt, fudge og andre spiselige produkter. Spesialtilpassede eller personlig tilpassede varer (f.eks. kort med personlig hilsen) omfattes ikke av angreretten.
4.2 Reklamasjonsrett
Dersom produktet er skadet, mangelfullt eller ikke samsvarer med bestillingen, har du rett til å reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Vi ber om at du kontakter oss med en skriftlig reklamasjon så snart som mulig, og legger ved bilder som viser skaden eller mangelen. Reklamasjoner sendes til [email protected].
Vi behandler reklamasjoner fortløpende, og erstatter eller sender ny vare dersom feilen blir bekreftet. Dersom vi ikke finner en løsning, har du rett til å klage til Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.
4.3 Returprosedyre
Kontakt oss på [email protected] for å motta returinstruksjoner og adresse.
5. Tilvalgsprodukter
Alle våre konfektbuketter sendes i måltilpassede fraktesker. Dersom tilleggsprodukter fører til at esken blir for liten, pakkes overskytende produkter separat og sendes uten ekstra kostnad.
6. Personlige Hilsener
Gaveverket tilbyr muligheten til å legge ved en personlig hilsen. Hilsener trykkes på kort og legges ved produktet.
Vi forbeholder oss retten til å avvise krenkende meldinger. Dersom kunden ikke svarer på våre henvendelser ved slike tilfeller, sendes gaven uten hilsen. Kostnaden for kort refunderes ikke.
7. Personvern
Vi behandler all kundeinformasjon konfidensielt og deler kun nødvendig informasjon med leveringspartnere for å fullføre bestillingen. Vi følger kravene i personopplysningsloven (GDPR) og lagrer ikke kortinformasjon på egne servere. Les mer i vår Personvernerklæring.
8. Tvisteløsning
Eventuelle tvister søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for Forbrukertilsynet eller de ordinære domstoler. Verneting er Fredrikstad Tingrett.
9. Kontaktinformasjon
Ved spørsmål, kontakt oss:
E-post: [email protected]
Telefon: +47 413 17 556 / +47 951 81 485
Disse vilkårene gjelder fra 26.11.2024 og oppdateres ved behov.
